Beantwoord jij deze vragen met JA? Gebruik dan WijsBeleid!

R

Wil jouw bestuur of school passend onderwijs voor (hoog)begaafde leerlingen realiseren?

R

Ben jij verantwoordelijk voor het maken van het beleidsplan?

R

Heb jij behoefte aan onderbouwde kennis, formats, voorbeelden en een goede aanpak?

R

Wordt het tijd om je beleid bij te stellen met nieuwe inzichten?

R

Wil je het beleidsplan af hebben in 4 maanden of binnen het schooljaar?

R

Heb je slechts een beperkt budget om deskundige hulp in te schakelen?

Ja? Maak dan gebruik van WijsBeleid!

=

Maak met veel minder tijd je beleidsplan klaar

=

Ontvang alle video’s, formats en voorbeeldteksten

=

Je hebt 16 maanden toegang

Wil je de pakketten en de prijzen zien? Klik op onderstaande knop.

Wie ben ik?

Gelijke kansen door ongelijk onderwijs: daar geloof ik in. Ieder kind mag zijn potentieel ontwikkelen en dit kan niet door ieder kind hetzelfde onderwijs te geven. Dit vinden we logisch voor kinderen met een flinke achterstand. Dit is ook logisch voor kinderen met een flinke voorsprong.

Ik ben werkzaam als specialist hoogbegaafdheid in mijn bedrijf WijsSein. Zo begeleid ik onderzoeken, projecten en beleid in het kader van passend onderwijs voor hoogbegaafde leerlingen. Voor scholen, besturen en samenwerkingsverbanden. Ook verzorg ik opleidingen en richt ik voltijds onderwijs in voor hoogbegaafde leerlingen.

Ik heb vele beleidsplannen gemaakt en begeleid. Alle benodigde kennis voor de beleidskeuzes, formats, voorbeelden en een bewezen aanpak deel ik nu in een online programma.

Waarom zou je beleid maken met een online programma?

Reden 1: Passend onderwijs voor elke leerling, ook hoogbegaafde leerling

Uit mijn onderzoek blijkt dat zeker 60% van de scholen nog geen beleidsplan heeft om passend onderwijs voor (hoog)begaafde leerlingen te realiseren. Zeker 70% van de scholen biedt nog niet de basisondersteuning voor deze leerlingen. En we beloven wel passend onderwijs voor elk kind. Het is een verantwoordelijkheid van de school dat er ook beleid is voor (hoog)begaafde leerlingen.

Reden 2: Welbevinden en ontwikkeling voor elke leerling, ook hoogbegaafde leerlingen

Er zijn dominante vooroordelen over hoogbegaafdheid. Mede hierdoor krijgen veel (hoog)begaafde leerlingen geen passend onderwijs. Ernstig onderpresteren, laag welbevinden, trauma’s en zelfs thuiszitten zijn de bekende gevolgen. Met een goed beleidsplan maak je schoolbreed passend onderwijs voor (hoog)begaafde leerlingen. Dit mag niet afhankelijk zijn van enkele leerkrachten.

Reden 3: Op elke locatie en elk tijdstip directe toegang tot deskundigheid

Het is onmogelijk om op korte termijn elke school persoonlijk te begeleiden in het maken van beleid. Met een online programma kunnen meer scholen, meer besturen en meer samenwerkingsverbanden aan de slag inclusief de toegang tot de benodigde deskundigheid. En dit kan op elke locatie en elk tijdstip: als je maar een internetverbinding hebt.

Reden 4: Meer kunnen doen met hetzelfde budget: beleid en scholing

Het geld kan maar één keer worden uitgegeven. Een beleidsplan maken met de aanwezigheid van een specialist kost snel duizenden euro’s. Dit geld kan ook anders worden besteed. Het online programma is een kleinere investering. Hierdoor blijft er budget over voor bijvoorbeeld studiedagen of een opleiding.

“Sonja antwoordt vrijwel direct en ze geeft meteen positieve feedback op de ingeleverde beleidsstukken. Ik vond het fijn dat haar feedback op de beleidsplannen met een positieve insteek geschreven is. Het is fijn om te lezen wat je goed hebt gedaan. Verder geeft ze duidelijke tips over hoe nu verder.”

“Ik vind dat Sonja een prettige manier van overdragen van al haar kennis heeft. Ze doet het rustig en het blijkt dat ze veel van het onderwerp hoogbegaafdheid en beleidsvorming af weet. Ik vind dat deze cursus een proces van bewustwording is.”

“Sonja weet waar ze het over heeft. Ze geeft mensen veel ruimte in hun denkproces en weet het op een goede manier te bundelen. Ze heeft een talent om iets ‘ogenschijnlijks ingewikkelds’ in hapklare taal uit te leggen, waardoor het begrijpelijk wordt.

Demo van de online academie WijsSein

In onderstaande demo krijg je een indruk van de online academie van WijsSein. Deze demo is van 2020 en de online academie wordt regelmatig aangevuld of vernieuwd.

“Ik heb met veel interesse module 1 en 2 bekeken van WijsBeleid. Het ziet er prima uit en is erg duidelijk. De documenten geven veel ideeën en de video’s zijn erg inspirerend! Jammer, dat ik de overige modules (nu nog) niet in kan zien!”

 

 

Jos van Nuland

Plusklasbegeleider - Specialist hoogbegaafdheid

“Vanuit mijn ervaring bij het ondersteunen van werkgroepen, die beleid maken, kan ik zeggen dat dit echt een fantastisch hulpmiddel is voor scholen, besturen en samenwerkingsverbanden. Het is zo fijn dat alles goed op een rij staat, in prettig tempo wordt aangeboden en alles wat je kunt gebruiken is al verzameld. En bovenal, het vertelt ook duidelijk wat beleid niet is en waar de valkuilen zitten bij het maken van beleid.”

Fanny Cattenstart

Specialist hoogbegaafdheid

Interessant! Maar ik heb nog vragen, wat nu?

Ik kan me voorstellen dat je nog vragen hebt. Ik heb een paar vragen op een rij gezet. Als je een andere vraag hebt, stuur mij dan een email. Dan krijg je zo snel mogelijk het antwoord.

Wat is het voordeel om aan het online programma WijsBeleid mee te doen?

  • de aanpak van het volledige programma heeft zich in de praktijk bewezen: het beleidsplan komt af en is ook kwalitatief in orde
  • je hoeft het wiel niet uit te vinden: goede formats en achtergrond informatie heb je direct bij de hand
  • het bespaart je veel tijd: alles wat je nodig hebt, is al voor je verzameld en je kunt zelfs gebruik maken van voorbeeldteksten
  • je kunt werken op je eigen gekozen locatie en eigen gekozen moment (mits je een internetverbinding hebt)

Ik heb al een beleidsplan. Heb ik wat aan het programma?

Mijn ervaring is dat veel beleidsplannen op scholen:

  1. geen beleidsplanen zijn, maar (werk)protocollen
  2. verouderd zijn en herziening nodig hebben
  3. geen beleidsplannen zijn, maar meer op scripties lijken over hoogbegaafdheid

Als dit ook bij jullie het geval is, dan heb je zeker wat aan het programma. Beleid wordt elke 4 a 5 jaar herzien. Daar is het misschien wel tijd voor en dan maak je met dit programma veel sneller een goed herziend plan.

Wat ontvang ik in een volledig programma?

Het programma WijsBeleid 2.0 introductie geeft je toegang tot één hoofdstuk van het beleidsplan. Het volledige programma WijsBeleid 2.0 geeft je toegang tot alle acht hoofdstukken van het beleidsplan.

Je krijgt:

  • 19 video's: stap voor stap maak je alle hoofdstukken met uitleg
  • 3 formats: beleidsplan (8 hoofdstukken), begroting, planning
  • 25 voorbeeldteksten (knippen en plakken mag)
  • agenda's voor werkoverleg

Wat bereik ik met het volledige programma WijsBeleid?

Als je het volledige programma hebt gevolgd en alle opdrachten hebt uitgevoerd, dan heb je een volledig beleidsplan inclusief een planning en begroting af. Het beleid is gericht op passend onderwijs voor (hoog)begaafde leerlingen. Met het gratis gedeelte heb je het één hoofdstuk van het beleid af.

De kans op het werkelijk realiseren van een beleidsplan is waarschijnlijk groter met dit online programma, dan met het volgen van één of enkele studiedagdelen. De praktijk wijst uit dat na het volgen van studiedagdelen het werkelijk gaan schrijven van een beleidsplan moeizaam verloopt en/of wordt uitgesteld. Met dit online programma krijg je meer hulp door de voorbeeldteksten en de video’s die je op elk gewenst moment nog eens opnieuw kan bekijken.

Hoeveel mensen krijgen toegang tot het programma en hoe lang?

Je ontvangt één gebruikersaccount.
Als een school het programma WijsBeleid koopt, dan kun je samen tijdens werkoverleg het programma volgen.
Zodra je toegang krijgt tot het programma kun je 16 maanden gebruik maken van WijsBeleid.

Wat is het programma niet?

Het programma is geen opleiding tot specialist hoogbegaafdheid. Het programma is ook geen opleiding tot beleidsmedewerker. Inhoudelijke deskundigheid over hoogbegaafdheid wordt wel behandeld waar nodig om een beleidskeuze te kunnen maken. Je ontvangt dus wel belangrijke achtergrond informatie voor de onderbouwing van je beleidsplan.

Tip: een opleiding tot specialist hoogbegaafdheid kun je vinden op www.specialisthoogbegaafdheid.nl

Hoeveel tijd kost het?

De online academie bevat ruim 4 uur informatie. Dit is dus te overzien. Het schrijven van het beleidsplan kan zeker met de helft van de tijd worden verkort, doordat je gebruik kan maken van voorbeeldteksten. Normaal gesproken zou je 40 tot 60 uur kwijt zijn aan het maken van een volledig beleidsplan inclusief de afstemming met een werkgroep. Dit kan nu gehalveerd worden.

Hoe snel heb ik een beleidsplan klaar?

Het programma doorloop je in je eigen tempo. Mijn ervaring is dat hele snelle realisatie lukt in 6 weken, maar de meeste scholen werken er gedurende 4 tot 10 maanden aan.

Pakketten en prijzen volledige programma WijsBeleid

De onderstaande vier pakketten zijn volledige pakketten: je kunt dan het hele beleidsplan realiseren. In de tabel zie je wat je krijgt en wat het kost. Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Je kunt jouw keuze maken en naar de shop gaan voor de betalingsmogelijkheden. Je kunt namelijk:
1. online betalen en direct toegang krijgen óf
2. betalen op factuur en na betaling van de factuur toegang krijgen

Heb je toch twijfels?

Als je toch nog twijfels hebt, dan is het misschien een idee om eerst het gratis deel uit te proberen. Lees hieronder hoe je dit kunt doen met de kickstart WijsBeleid.

Maak een start met beleid!

  • maak je eerste hoofdstuk beleid af
  • ik bied je structuur en praktische informatie
  • je krijgt video’s, voorbeeldteksten, werkagenda en een format
  • je kunt hiermee één hoofdstuk van je beleid volledig schrijven
  • geschikt voor een nieuw of een te herzien beleidsplan
  • WijsBeleid 2.0 introductie is helemaal gratis!

Schrijf je hieronder in en ontvang in je mail direct de toegang.